اخبار

پنجاهمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد

پنجاهمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5722″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پنجاهمین محموله واکسن کرونا وارد کشور شد

پنجاهمین محموله واکسن کرونا صبح روز شنبه 20 شهریورماه متشکل از 3 میلیون و 200 هزار دز از نوع سینوفارم چینی و از سبد کوواکس به کشور وارد شد .

به نقل از ایرنا مجموع واکسن وارداتی کرونا با ورود این محموله از مرز 50 میلیون دز نیز عبور کرد .

معاون فنی گمرکی جمال ارونقی در حاشیه تخلیه این بار محموله در فرودگاه امام خمینی ( ره ) بیان نمود : که تشریفات گمرکی این محموله و مطابقت لازم بدون اتلاف وقت و درون هواپیما صورت گرفت و به شکل حمل یکسره در اختیار نمایندگان وزارت بهداشت , درمان و آموزش و پزشکی قرار گرفته شد .

وی با اشاره به اینکه این محموله 50 محموله واکسن کروناست ادامه داد : میزان 47 میلیون دز واکسن در 49 محموله قبلی به کشور وارد شده است .

در هفته های اخیر واردات واکسن شتاب چشم گیری به خود گرفته و در روز 5 شنبه 18 مرداد ماه جمعیت هلال احمر نوزدهمین محموله واکسن کرونا شامل 5 میلیون دز واکسن را وارداتی را به وزارت بهداشت تحویل داد .

وزیر بهداشت , درمان و آموزش پزشکی بهرام عین اللهی در روز جمعه 19 شهریور بیان نمود : واکسن های کرونایی که تا کنون در کشور تزریق شده حدود 35 میلیون دز واکسن بودند و میزان 40 تا 50 میلیون دز نیز تاپایان شهریور ماه وارد کشور می شود .

رئیس دفتر رئیس جمهوری غلامحسین اسماعیلی در 18 شهریور ماه خبر از واردات میزان 100 میلیون واکسن تا پایان آبان ماه سال جاری داده بود و گفته بود اولویت مهم دولت سیزدهم واکسیناسیون گسترده و مهار اپیدمی کرونا می باشد .

دز اول واکسن کرونا تا به امروز به 21 میلیون و 753 هزار و 20 نفر تزریق و دز دوم به 11 میلیون و 696 هزار 569 نفر تزریق شده که به طور کلی در کشور واکسیناسیون صورت گرفته به رقم 33 میلیون و 449 هزار و 589 دز رسیده است .

در روز دوشنبه یکم شهریور ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ؛ بهرام عین اللهی در رابطه با ارائه برنامه های خود اعلام نمود واکسیناسیون تا پایان بهمن ماه سال 1400 به پایان می رسد .

چه کسانی باید از ماسک تنفسی استفاده کنند ؟

  • کارکنان خدمات بهداشتی درمانی
  • همراه افراد بیمار
  • افراد بیمار و یا بیماران دارای علایم تب , سرفه , عطسه
  • افراد حاضر در اجتماعات , محیط سر بسته و فضای باز

میزان حفاظت ماسک n95 و FFP2 در برابر کرونا چقدر است ؟

ماسک های N95 و FFP2 طبق اندازه 3/ میکرون یا اندازه ذره 300 نانومتر دسته بندی می شوند زیرا این اندازه بیشترین نفوذ را دارا می باشد اما بدین مفهوم نیست که این ماسک ها قابلیت فیلتراسیون ذرات کوچکتر از 3/ میکرون را ندارند براساس برخی تحقیقات این ماسک ها اندازه 007/ میکرون را به میزان 96 درصد فیلتر می کنند که این اندازه حتی کوچکتر از ویروس کرونا می باشد .

تفاوت ماسک N95  و ماسک جراحی

ماسک های N95 مناسب فیلتراسیون ذرات کوچک غیر روغنی است اما نوع جراحی برای ترشحات و قطرات بزرگ کاربرد دارد نوع N95 نیاز به انطباق صورت دارد اما نوع جراحی خیر نوع n95 در هر بار استفاده نیاز به آزمون کیپ بودن توسط فرد دارد و اما نوع جراحی چنین نیست .

چاپ ماسک با قیمت عالی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *