نکات مهم برای طراحی و چاپ پرچم
با شروع دیجیتال مارکتینگ، روشهای سنتیتر بازاریابی که هنوز مؤثر هستند، نادیده گرفته شده است. همانطور که مشخص است، بازاریابی در فضای باز هنوز یک ابزار بسیار محبوب برای ترویج انواع مشاغل است. یکی از رایج ترین انواع مواد بازاریابی در فضای باز چاپ پرچم است.
آنها علاوه بر اینکه در جلب توجه مردم و افزایش ترافیک به سمت کسب و کار شما عالی هستند، برندسازان خوبی نیز هستند. هر زمان که مردم به پرچم شما نگاه می کنند، به یاد می آورند که برند شما چگونه است، چه کار می کنید و کجا هستید. برخلاف تبلیغات رسانههای اجتماعی و اشتراکهای ایمیل، نمیتوانید پرچمها یا هر شکل دیگری از تبلیغات در فضای باز را خاموش کنید یا به راحتی نادیده بگیرید.
بنابراین، چگونه می توانید پرچم خود را بسازید؟ در اینجا هفت قانون وجود دارد که به شما کمک می کند پرچم منحصر به فرد و موثر خود را طراحی کنید:
بهترین شکل را متناسب با پیام خود انتخاب کنید
رایج ترین شکل پرچم مستطیل و مربع است. آنها به راحتی از راه دور قابل شناسایی هستند و برای چیدمان طرح شما ساده هستند. اگر چیزی کمی متفاوت از بقیه می خواهید، به سراغ پرچم مثلثی یا حتی پرچم ساحلی با شکلهای مختلف بروید.
نکته؛ هنگام ایجاد طرح برای پرچم ساحلی، بهتر است از یک الگو دانلود و طراحی کنید. اندازه ها و شکل های زیادی برای انتخاب وجود دارد مانند پرچم های حلالی، پرچم های قطره ای یا حتی پرچم های ایستاده و سامورایی
طراحی ساده
آیا تا به حال توجه کردهاید که چگونه اکثر طرحهای پرچم، از جمله طرحهای مربوط به کشورها و سازمانها، فقط چند عنصر در طراحی خود دارند؟ دلیل آن این است که پرچم ها از فاصله دور دیده می شوند. پرچم هایی با جزئیات بیش از حد به سختی شناسایی می شوند و تنها در چند ثانیه توجه رهگذران را از دست می دهند. بهترین طرح های پرچم ساده و سر راست هستند.
روی برند خود تمرکز کنید
همانطور که طرح پرچم خود را طراحی می کنید، مهم است که درتمرکز روی برند باقی بمانید. در حالی که استفاده از رنگ ها و تصاویر قابل توجه مهم است، مهم است که این عناصر گرافیکی با هویت برند شما همخوانی داشته باشند. مردم تمایل دارند عناصر طراحی خاصی را با برند شما مرتبط کنند. اگر آنها چیزی نامناسب در طراحی شما ببینند، باعث سردرگمی می شود. برای مثال، اگر شخصیت برند شما ظریف و مینیمالیستی است، فونتهای گرانج یا رنگهای نئون دقیقاً با آن شخصیت مطابقت ندارند.
رنگ های خود را محدود کنید
به عنوان یک قانون کلی طراحی، بهتر است از دو تا سه رنگ برای ایجاد یک طرح به راحتی قابل تشخیص و متعادل استفاده کنید. رنگ های شما نیز باید چشم نواز باشند اما همچنان با برند شما همخوانی داشته باشند. هر چه یک پرچم رنگ بیشتری داشته باشد، تشخیص کل طرح از راه دور دشوارتر است.
نکته دیگر: از رنگ هایی استفاده کنید که به راحتی از یکدیگر قابل تشخیص باشند. به عنوان مثال، قرمز و سفید پرچم خوبی هستند، زیرا رنگ آنها از فاصله دور بسیار متمایز است. از سوی دیگر، رنگهای آبی و سبز میتوانند بسیار شبیه یکدیگر باشند، به خصوص از فاصله دور.
تصاویر و طرح های گویا
مانند همه انواع بازاریابی در فضای باز، مهم است که پرچم شما بتواند پیام شما را در عرض چند ثانیه منتقل کند. از تصاویر، گرافیک ها و نمادها برای انتقال پیام خود استفاده کنید، حتی اگر طرح پرچم شما فقط دارای یک برچسب ده کلمه باشد. بهترین طرح های پرچم می توانند پیام خود را در کمتر از پنج ثانیه منتقل کنند.
درج جزئیات
معمولاً استفاده از متن در طراحی پرچم توصیه نمی شود. با این حال، برخی از قوانین را می توان شکست. اگر می خواهید متنی را به طرح پرچم خود اضافه کنید، متن را به حداقل برسانید. بر این تمرکز کنید که به مردم بگویید چه چیزی تبلیغ می شود و چه زمانی و کجا می توان آن را پیدا کرد. برای پرچمها، بهتر است برای بیان پیام خود به تصاویر خود تکیه کنید. ابزارهای بازاریابی دیگری مانند آگهی ها و پوسترها وجود دارند که برای ارائه جزئیات عمیق در مورد چیزی که تبلیغ می شود مناسب هستند.