مقالات مفید

درگیری جوانان با کرونای دلتا / درمان های قبلی جوابگو نیست

ماسک بزنید

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5631″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

درگیری جوانان با کرونای دلتا / درمان های قبلی جوابگو نیست

طبق گفته های یک فوق تخصص بیماریهای عفونی و نقص ایمنی ؛ متأسفانه نوع جدید کرونای جهش یافته دلتا گروه هایی سنی حدود 30 الی 40 سال را درگیر خود کرده است به طوری که این گروه سنی در صورت مبتلا بستری و یا حتی به دلیل وخامت حال به آی سی یو نیز کشیده شده اند این در حالی است که قبل از پیدا شدن کرونای دلتا در سویه های قبلی افراد با سن بیشتر از 50 و 60 سال و بیماران زمینه ای مشکل وجود داشت .

دکتر ایمان قاسم زاده در رابطه با آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان افزود : این استان به طور کامل در وضعیت قرمز قرار گرفته و نوع دلتای کرونا همه گیر شده است این ویروس نسبت به سویه های قبلی سرایت پذیری چند برابری پیدا کرده است .

قاسم زاده افزود : بیماری زایی این سویه چند برابری جهش های قبلی کرونا می باشد و افراد مبتلا به این نوع بیماری بدحالی بیشتری داشته و بیشتر نیازمند آی سی یو می شوند بنابراین متأسفانه آمار فوتی ها نیز بیشتر می گردد .

وی ادامه داد : با گفت متأسفانه سویه دلتا این عیب بزرگ را به همراه دارد که درمان هایی قبلی را که برای نوع قبلی کرونا استفاده می کردیم برای این نوع جدید مسمر به ثمر نیست و در مورد بیماران که اوضاعشان وخیم است کاربردی ندارد .

این مقام مسئول گفت : خوشبختانه عمل واکسیناسیون سرعت گرفته است و امیدواریم که همه افراد واکسینه شوند تا آن زمان بهتر است که فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن به خوبی رعایت شود تا جایی که ممکن است از رفتن به فضاهای سربسته و شلوغ خودداری نمود درست است که در تعداد کم , فواصل دو متری و فضای باز امکان انتقال و انتشار آن محدود می شود اما باز هم به صفر نمی رسد .

وی بیان کرد : متأسفانه کرونای دلتا گروه سنی 30 الی 40 ساله که حتی بدون بیماری زمینه ای هستند درگیر کرده و حتی افراد مبتلا شده راهی آی سی یو نیز شده اند اما سویه قبلی معمولا افراد بالای 50 یا 60 سال با که بیماری زمینه ای داشتند مبتلا می کرد .

او در ادامه افزود : اما حال مشاهده می کنیم که بیماران 30 الی 40 ساله بدون بیماری زمینه ای بستری شده که در آی سی یو نیز بستری می شوند بنابراین این سویه دلتا می تواند برای همه نیز خطرناک باشد .

قاسم زاده خاطر تصریح کرد : مردم نباید در این زمان تعطیلی به مسافرت بروند این تعطیلی برای این است که در خانه بمانند و تا جایی که ممکن است افراد آسیب پذیر از برنامه های صدا و سیما استفاده نموده و افراد سالم نیز با رعایت پروتکل های بهداشی و فاصله دو متری در فضای باز عزاداری نمایند .

وی گفت : افراد برگزار کننده مراسم همچنین سخنرانان و مردم می بایستی که پیگیر موارد بهداشتی بوده و اینکه در این مراسم مواد خوراکی توضیع نشده و بیش از دو ساعت نیز به طول نکشد .

قاسم زاده در انتها گفت : تنها شعار پروتکل های بهداشتی را سر ندهیم باید ماسک بالای بینی و زیر چانه را کاملا پوشش دهد متأسفانه تعدادی از افراد که سرگرم کار و مراسم می شوند ماسک را از روی بینی و دهان بر می دارند

ماسک با کیفیت و ضخیم استفاده کنید

امروزه استفاده از ماسک های جراحی , پارچه ای و n95 به خوبی در بین مردم مشاهده می شود به گفته کارشناسان ماسک های n95 که توسط مؤسسه ایمنی و بهداشت کار آزمایش شده اند بهترین گزینه هستند . نما پرچم کلی طرح ها و مدل ماسک های پارچه ای با طرح های با کلاس ویژه مناسبت هایی همچون ماه محرم برای شما عزیزان در نظر دارد . با کمترین سرمایه تیراژ بالایی از ماسک های پارچه ای یک بار مصرف و چند بار مصرف را از ما خریداری کنید . چاپ ماسک مذهبی و طرح های مناسبتی را از ما بخواهید  و برای تبلیغاتی خود بهترین طرح ها را روی ماسک چاپ کنید

چاپ ماسک تبلیغاتی و مناسبتی ارزان

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *