چاپ پرچم, مقالات مفید

همه چیز درمورد چاپ روی پرچم

چاپ روی پرچم

پرچم برای کشورها و همچنین سازمان های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. همان طور که کشورهای مختلف برای معرفی کشور خود دارای یک نماد و پرچم ویژه می باشند، سازمان های مختلف نیز برای معرفی کردن شرکت خود نیاز به یک برند و نماد ویژه دارند. چاپ‌پرچم یکی از روش هایی است که سبب نمایان کردن برند می گردد. چاپ پرچم دارای مدل های مختلفی می باشد که می توان بسته به نوع نیاز از هر یک استفاده کرد. در مقاله پیش رو همه چیز در مورد چاپ روی پرچم ذکر شده است.

همه چیز در مورد چاپ روی پرچم

با توجه به اهمیت پرچم ها در سازمان های مختلف، چاپ روی پرچم گستردگی زیادی پیدا کرده است و به صورت های مختلفی این چاپ انجام می شود. در واقع تکنولوژی چاپ‌بر روی‌پرچم را می توان یکی از پرکاربردترین تکنولوژی های سال های اخیر دانست.

انواع مختلف چاپ پرچم و نحوه انجام آن

چاپ‌بر روی‌پرچم توسط روش های گوناگونی انجام می شود. از گذشته تا به امروز این روش ها پیشرفت زیادی کرده اند و انواع روش های جدید نیز به آنها اضافه شده اند. اما از مهم ترین چاپ های روی‌پرچم چاپ سیلک و دیجیتال می باشد.

برای چاپ دیجیتال باید به وسیله دستگاه های دیجیتال طرح هایی را بر روی‌پرچم ایجاد گردد، در واقع در این نوع چاپ طرح های کامپیوتری را بر روی‌پارچه چاپ می کنند.

جدیدترین روش چاپ پرچم

روشی که جدیدترین شیوه برای چاپ‌بر روی‌پرچم می باشد روش لمینت یا لیزری است. این روش دارای مزایای بسیاری است و در آن می توان بر پشت و روی پرچم به صورت تمپلیت و همچنین از وسط طرح مورد نظر را چاپ نمود.

از مزایای این روش آن است که می توان پرچمی که بر روی آن چاپ ایجاد شده است را به راحتی شست و شو داد بدون این که رنگ و طرح پرچم دچار تغییر شود.

شیوه های مختلف چاپ پرچم

برای این که همه چیز در مورد چاپ روی پرچم را بدانید لازم است تا با شیوه های مختلفی که طرح می تواند بر روی‌پرچم قرار گیرد آشنا شوید.این شیوه ها در زیر بیان شده اند:

چاپ روی پرچم به صورت تمپلیت

در این نوع از چاپ‌پرچم (Flag Printing) بر روی تمامی پرچم به صورت پشت زمینه رنگی طرح چاپ قرار می گیرد. پس از انجام عملیات چاپ پرچم نیاز است تا ریشه دوزی پرچم انجام شده و سپس تحویل مشتری داده شود. در این نوع چاپ پارچه های ساتن و براق و مات استفاده می شود و بعد از چاپ بر روی میله و پایه قرار داده می شود.

مدت زمانی که تولید این نوع پرچم طول می کشد 3 تا 5 روز می باشد. اما در چاپ‌پرچم به وسیله روش های دیگر این مدت زمان بسیار کمتر و حدود یک روز کاری خواهد بود.

چاپ در قسمت وسط پرچم

این نوع چاپ را بیشتر در پرچم های تشریفاتی به کار می برند و در آن ابتدا پارچه یا الیاف مورد نظر را رنگ آمیزی کرده و به صورت یک رو یا دورو طرح مورد نظر بر روی آن چاپ می گردد.

نکاتی در مورد چاپ‌بر روی پرچم

  • با توجه به استفاده از دستگاه های صنعتی پیشرفته در چاپ پرچم، محدودیتی برای رنگ وجود ندارد و هیچ گونه تداخلی در رنگ های استفاده شده در پرچم صورت نمی گیرد.
  • پرچم های تولید شده را می توان بدون هیچ گونه نگرانی شست بدون این که رنگ پرچم دچار تغییر شود.
  • لازم است تا در ابتدا اندازه و نوع پرچم مورد نیاز خود را انتخاب نمایید و سپس برای چاپ لوگو و نماد بر روی‌پرچم اقدام کنید.

همچنین بخوانید:

پرچم ساحلی

پرچم تشریفاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *