اخبار

اعلام آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا تا هشتم شهریور ماه

چاپ ماسک تبلیغاتی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

اعلام آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا تا هشتم شهریور ماه

آمار تفکیکی واکسیناسیون کرونا در کشور تا هشتم شهریور ماه توسط رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام شد .

به نقل از ایسنا , آمار واکسیناسیون کرونا از ابتدای برنامه ملی واکسیناسیون علیه کرونا ویروس تا 8 شهریور ماه توسط دکتر کیانوش جهانپور اعلام شد .

وی گفت : جمعا 26941260 دوز واکسن کرونا تا هشتم شهریور در کشور تزریق شده است .

کیانوش جهانپور تفکیکی واکسیناسیون کرونا را در ایران بدین شرح اعلام نمود .

448866 ؛ اسپوتنیک نوبت اول

364417 ؛ اسپوتنیک نوبت دوم

12749513؛ سینوفارم نوبت اول

6170914 ؛ سینوفارم نوبت دوم

59312 ؛ بهارات نوبت اول

54185 ؛ بهارات نوبت دوم

2037097 ؛ برکت نوبت اول

549838 ؛ برکت نوبت دوم

مجموع نوبت اول ؛ 18551964

مجموع نوبت دوم ؛ 8389296

کل = 2694126

توضیح وزارت بهداشت درباره تزریق دز سوم واکسن

امروز نیز رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در رابطه با خبری یا عنوان « اقدام سریع برای تزریق دز سوم واکسن کادر درمان/ لزوم اصلاح سریع راهبردهای مدیریت بیماری کووید 19 / ابتلای کارکنان به سندرم فرسایش شغلی » توضیحاتی را ارائه نمود .

در این جوابیه آمده ؛ موضوع دریافت تعداد دزهای واکسن کووید 19 با در نظر گرفتن جدید بودن بیماری موضوعی است که مورد بحث و بررسی در کشور های مختلف در سراسر دنیا قرار گرفته هر چند که اطلاعات منتشر شده حاکی از نیاز دز واکسن پس از 6 تا 9 ماه پس از تزریق دز دوم می باشد این موضوع توسط کمیته های علمی در وزارت بهداشت نیز مورد بررسی است و با توجه به بررسی میزان ایمنی صورت گرفته در افراد دریافت کننده واکسن همچنین نوع واکسن تصمیم گیری و اعلام می گردد .

ماسک ها چگونه به عدم شیوع کرونا ویروس کمک می کنند ؟

ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی فرد مبتلا , هنگام سرفه , عطسه و یا گفت و گو از فردی به فرد دیگر منتقل می گردد این قطرات در می توانند در دهان , بینی افرادی که در نزدیکی آنها هستند و یا در ریه ها استنشاق شوند ماسک ها مانعی ساده برای عدم انتشار قطرات تنفسی در هوا بسیار مؤثرند بنابراین برای محافظت از خود و دیگران باید ماسک زد .

انواع ماسک ها

ماسک های پارچه ای

در صورتی که شما و خانواده شما در محلی زندگی می کنید که کرونا شیوع گسترده ای دارد اما علایم این ویروس را ندارید می توانید ماسک های غیر پزشکی استفاده کنید .

ماسک های N95

این نوع دهان و بینی را به خوبی پوشش می دهند و می توانند 95 درصد ذرات را به خوبی فیلتر کرده و از الکتریسیته ساکن در دو سوی ماسک برای فیلتراسیون استفاده می شود کارایی فوق العاده این نوع ماسک ها وجود ساختار آن بوده که از لایه های زیادی از پروپیلن ساخته شده است .

ماسک های جراحی

این نوع ماسک های یکبار مصرفی بوده که امروزه به وفور در بین مردم مشاهده می شود و به صورت شل در اطراف صورت قرار میگیرد ماسک های سه لایه جراحی قابلیت فیلتر کردن ذرات معلق در هوا را دارا بوده اما قادر به فیلتراسیون ذرات بسیار ریز نیستند .

ماسک های سه بعدی

از جدیدترین ماسک ها نوع سه بعدی این محصول است که از سه تکه ساخته شده , دهان و بینی را به خوبی پوشش داده و موجب سهولت در حرف زدن می شود این نوع مورد برای کسانی است که هنگام زدن ماسک احساس خارش در ناحیه بینی می کنند از لحاظ کیفیت و ایمنی به دلیل چند لایه بودن( 4 , 5 , 6 ) از محافظت برخوردار هستند .

چاپ ماسک تبلیغاتی 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *