اخبار

بدرقه کاروان المپیک در جوار بلندترین پرچم ایران

المپیک در جوار بلندترین پرچم ایران

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5300″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

دهم تیرماه برگزاری بدرقه کاروان المپیک در جوار بلندترین پرچم ایران

طبق پیشنهاد ستاد فرهنگی المپیک و با مد نظر قرار دادن زمان هفته المپیک مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازی های توکیودر روز  دهم ماه تیر در منطقه عباس آباد برگزار می شود .

براساس برخی سایت های خبر گزاری , کمیته ملی المپیک مصمم است با همکاری شهرداری تهران همچنین موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر ( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) برنامه های هفته المپیک در سال کنونی ویژه و گسترده تر از سال های گذشته بر گزار نماید تا در آستانه بازی های المپیک , گامی بلند به منظور ایجاد فضای المپیکی برداشته شود .

به همین منظور با پیشنهاد ستاد فرهنگی توکیو که مجری برنامه های فرهنگی کاروان اعزامی به توکیو می باشد , برنامه های این هفته به گونه ای پیش بینی گردیده که حسن ختام آن بدرقه این کاروان  و همچنین برگزاری مراسمی به خصوص , و ویژه برای آن می باشد .

2تیر ماه روزجهانی المپیک , مصادف با بیست و سوم ژوئن می باشد اما مطابق با پیشنهاد مطرح شده پنجم تا دهم تیرماه ویژه اجرای برنامه های هفته المپیک مد نظر قرار گرفته است تاروز پایانی ( 10 تیرماه ) نیز به برگزاری مراسم بدرقه کاروان ایران مختص شود .

گفته می شود که این مراسم با حضور یافتن ورزشکاران المپیکی و مربیان آنها در منطقه عباس آباد و در جوار بلندترین برج پرچم ایران برگزار شود این پرچم مشرف به مقبره الشهدا و باغ موزه دفاع مقدس می باشد که با برخورداری ا ز150 متر یکی از بلند ترین سه پرچم بلند جهان محسوب می شود و همین موضوع از جذابیت های مراسم بدرقه کاروان ایران در اراضی عباس آباد برای این دوره بازی های المپیک محسوب می شود .

به منظور برگزاری بخشی از بازی های المپیک و مراسم بدرقه کاروان ایران در اراضی عباس آباد هماهنگی های لازم با مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت نوسازی عباس آباد آقای سید محمد جازی به عمل آمده است .

مسئول ستاد فرهنگی المپیک توکیو , امیر عارف نیا در گفت و گو با برخی خبرگزاری ها گفت : در نشستی که چهارشنبه آینده با رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای کادر سرپرستی کاروان ایران خواهیم داشت زمان و برنامه های پیشنهادی و مورد نظر را به منظور بدرقه کاروان مطرح و نهایی می کنیم .

مطابق با گفته های ایشان , بوستان ها و مراکز گردشگری اراضی عباس آباد نیز طی هفته المپیک محل برگزاری برنامه ها مختلف و متنوعی می باشد که به مناسبت این هفته مد نظر قرار گرفته شده است .

همچنین وی در مورد چهره های حاضر در این مراسم نیز یادآور شد که در این نشست , درباره شرکت کنندگان ساعت دقیق شروع مراسم , مدت زمان مراسم و در کل جزئیات آن تصمیم گیری می شود .

به این نکته نیز اشاره کنیم که این مراسم برای اولین بار است که در فضای روباز طراحی شده است .

چاپ پرچم اهتزاز با نما پرچم

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *