اخبار

پرچم ولایت مداری باید همواره در جهان برافراشته باشد

پرچم ولایت مداری باید همواره در جهان برافراشته باشد

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”6809″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پرچم ولایت مداری باید همواره در جهان برافراشته باشد

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه پرچم ولایت مداری باید همواره در دنیا برافراشته باشد عنوان کرد : مقدمه داشتن جامعه پاک حجاب  عفاف است .

به نقل از خبرگزاری مهر , در خطبه های نماز عید سعید قربان در بوشهر حجت الاسلام حسین دشتی به اهمیت این روز بزرگ اشاره نمود و افزود : از جمله اعمال این روز قربانی کردن حیوان است که این امر به مفهوم قربانی کردن حیوانیت انسان و تسلط داشتن به نفس خود می باشد .

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه قربانی در راه خدا به مفهوم هدیه دادن در راه حق می باشد گفت : پس از رمی شیطان در سرزمین وحی نویت به این میرسد که هدیه ای تقدیم حق گردد .

وی ادامه داد : حج ابراهیمی داستان تکراری حضرت ابراهیم , اسماعیل و هاجر می باشد آنچه آنها به نمایش گذاشتند جلوه ای از ایثار گری بود .

حجت الاسلام دشتی تصریح کرد : اعمال حج ابراهیمی موجب می شود که این ایثارگری در جهان پایدار بماند , قربانی در روز عید قربان در خارج از سرزمین وحی مستحب است .

وی با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب و تأکید بر نهادیه شدن این فرهنگ در سطح جامعه عنوان کرد : مقدمه داشتن جامعه ای پاک حجاب و عفاف است .

امام جمعه موقت بوشهر خاطرنشان کرد : درست که حجاب و عفاف در زن و مرد از فروع محسوب می شود با این حال این امر در جامعه جهانی و کشور ما ایران به عنوان یک شعار و اصل به حساب می آید ؛ که علاوه بر بعد فردی بعد اجتماعی سیاسی نیز دارد .

عید غدیر خم عید ولایت است

حجت الاسلام حسین دشتی با تأکید بر اینکه باید پرچم ولایت مداری همواره در جهان برافراشته باشد افزود : نجات جهان امروز در گرو ولایت مداری و ولایت اهل بیت ( ع ) می باشد .

وی ادامه داد : ولایت حقیقتی ناشناخته از ولایت الهی که ابراهیم وار می بایستی که در برابر آن تسلیم بود تا ولایت رسول الله , اهل بیت علیه السلام و ولایت فقهای بزرگواری که خداوند دستور دادند ما از آنها پیروی کنیم و در حقیقت اینها استمرار ولایت الهی می باشند .

ایشان افزودند : پرچم ولایت امروز به دست ما ایرانیان و به دست ولایت فقیه می باشد و ما باید این پرچم را همواره برافراشته نگه بداریم .

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه همزمان با عید قربان دهه ولایت آغاز و تا عید غدیر خم ادامه دار است گفت : عید غدیر خم عید ولایت بوده و بر زنده ماندن نام علی و اولاد علی ( ع ) تأکید دارد ؛ باید این روز را گرامی داشت .

وی در اشاره به جهانی شدن اربعین که نمادی از ولایت مداری است افزود : گرامی داشتن عید غدیر و برگزاری جشن و سرور و اطعام فقرا مورد تأکید امام اول شیعیان حضرت علی بوده و این سنت ها باید هر چه باشکوه تر برگزار شود .

چاپ پرچم تشریفات ایران

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *