اخبار

پرچم اوکراین به فضا می رود

پرچم اوکراین به فضا می رود

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”6457″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

پرچم اوکراین به فضا می رود

به صورت علنی مأموریت فضایی خصوصی پولاریس داون حمایت خود از اوکراین را اعلام نمود .

به نقل از خبرگاری ایسنا و به نقل از اسپیس در هفتم مارس و در روز دوشنبه خدمه این مأموریت خبر از این دادند که در سفر به فضایی که در پیش دارند پرچم اوکراین را با خود خواهند برد .

“پولاریس داون ” نخستین مأموریت برنامه پولاریس می باشد و قرار بر این است که در آن سه پرواز با موشک های اسپیس ایکس صورت گیرد .

در این مأموریت چهار خدمه حضور داشته و فرماندهی آنها به عهده “جارد ایزاکمن ” از مسافرین و فرمانده مأموریت اینسپیرشن 4 می باشد , اسکات پوتیت , سارا گیلیس و آنا منون از دیگر مسافرین این مأموریت هستند ؛ این مأموریت شروعی برای برنامه پولاریس بوده که هدف از آن انجام دادن پروازهای فضایی انسانی و نیز تأمین نمودن بودجه برای مواردی در زمین می باشد .

طرح های جدید پرچم تشریفات

در توییتری مقامات برنامه فضایی عنوان کردند : ما در کنار مردم شجاع اوکراین و تمام کسانی که در اقصی نقاط جهان برای به دست آوردن استقلال می جنگند ایستاده ایم پرچم اوکراین در توسط خدمه پولاریس به مکانی در فضا برده می شود که از استبداد دور است .

روسیه در 24 فوریه 2022 به کشور اوکراین حمله کرد و از آن زمان تا به حال بر علیه کشور روسیه , دولت ایالات متحده آمریکا تحریم های زیادی اعمال نموده و نیز پیامدهای سیاسی این جنگ به مأموریت های فضایی نیز رسیده است ؛ به دلیل این حمله تعداد زیادی از مشارکت های فضایی با مشکل رو به رو شده اند , ناسا بر این باور است که روسیه و آمریکا به فعالیت های طبیعی خود در ایستگاه های فضایی بین المللی ادامه می دهند .

مأموریتی که پولاریس داون در پیش دارد توسط کپسول کرودراگون شرکت اسپیس ایکس صورت گرفته و در آن نخستین پیاده روی فضایی تجاری نیز انجام می گردد .

در این مأموریت دست کم دو نفر از خدمه در مدار حدودی 500 کیلومتری از زمین پیاده روی فضایی می کنند , کپسول دراگون فاقد از هوابند بوده بنابراین قبل از باز شدن دریچه از فشار کل کابین کاسته می شود خدمه در این پیاده روی نیز لباس فضایی جدید اسپیس ایکس می پوشند .

توسعه لباس های جدید فضایی همچنین نخستین آزمایش شبکه ماهواره ای استارلینک به منظور به وجود آمدن ارتباطات مبتنی بر لیزر در فضا به منظور پیشرفت فناوری های ضروری برای سفر به مریخ و ماه مد نظر قرار داده شده است .

مأموریت دوم پولاریس مطابق با مأموریت اول آن و آنچه خدمه از آن یاد گرفته اند صورت میگیرد .

پرتاب سوم این مأموریت نیز نخستین پرواز فضایی انسان با فضاپیمای استارشیپ می باشد , استارشیپ موشک و فضاپیمایی چند بار مصرف بوده که برای فرستادن انسان و محموله به ماه و مریخ استفاده می شود .

اینکه این مأموریت چه زمان صورت میگیرد دقیق مشخص نیست و قبل از آن باید از اداره هوانوردی فدرال این موشک تأییدیه خود را دریافت کند , اینک نیز زمان دریافت این تأییدیه به تعویق افتاده است .

تولید و چاپ پرچم رومیزی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *