اخبار

حاشیه های یک تیم و دو پرچم ؛ صالح از بالا نرفتن پرچم طالبان

حاشیه های یک تیم و دو پرچم ؛ صالح از بالا

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”6977″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

حاشیه های یک تیم و دو پرچم ؛ صالح از بالا نرفتن پرچم طالبان در مسابقه کریکت افغانستان استقبال کرد

معاون رئیس جمهور سابق افغانستان امر الله صالح  پیروزی  کریکت این کشور در مقابل سریلانکا را تبریک گفت و از اینکه اعضای تیم پرچم طالبان را به دست نگرفتند ابراز خرسندی کرد .

در مسابقات جام ملت های آسیا در دبی امارات تیم ملی کریکت افغانستان در نخستین بازی های خود با تفاوت 8 و 1 تیم سریلانکا را شکست داد ؛ کاپیتان تیم افغانستان محمد نبی گفت که تیم روحیه بالایی دارد .

چندین ساعت پس از این پیروزی در توییتی  امرالله صالح  نوشت « از شجاعت تیم کرکت افغانستان به دلیل نپذیرفتن بیرق اکوره ختکی طالبان ابزار قدردانی می نمایم و پیروزی اخیر را برایشان مبارکباد می گویم .»

امرالله صالح ادامه داد که « طالب هاب توییتری از شرم توان شریک سازی از تیم کریکت یک عکس ندارند به این خاطر که این تیم بیرق کفن مانند طالبان را نمی پذیرد . » او افزود که « مقاومت بعد های مختلفی است »

با این حال  سخنگوی طالبان ذبیح الله مجاهد در توییتی در شب گذشته پیروزی تیم کریکت افغانستان را با عنوان « تیم کرکت افغان » در برابر سریلانکا تبریک گفت . « افغان یا اوغان » این نام اسم یکی از قومیت های کشور افغانستان است .

لیست قیمت پرچم

6 ماه قبل طالبان فرمان رسمی را صادر نمود که در آن استفاده از پرچم سه رنگ افغانستان که سالیان سال است نماد ملی این کشور بوده را ممنوع و جایگزین این پرچم را استفاده از پرچم امارات اسلامی کرد .

از طرفی دیگر در بین کاربران شبکه های اجتماعی نیز بحث پرچم امارات اسلامی و یا افغانستان داغ است .

در شبکه های اجتماعی نیز عکسی از یکی از بازیکنان تیم کریکت افغانستان باز نشر شده که در دست خود پرچم پذیرفته شده در جوامع بین المللی را گرفته است ؛ به علاوه اکثر تماشاگران این بازی پرچم های افغانستان را در دست گرفته بودند و تیم ملی را تشویق می کردند .

تعدادی از رسانه ها نیز عنوان کردند که تیم کریکت افغانستان با « سرود ملی جمهوریت » بازی خود را آغاز نمود .

این امر در حالی است که تا به حال هیچ کشوری حکومت طالبان بر افغانستان را به رسمیت نشناخته است ؛ در روزهای ابتدایی که طالبان قدرت را به دست گرفت به عنوان پرچم جدید افغانستان پرچم سفید خود را معرفی کرد .

مسابقات امارات بین 6 تیم برتر آسیا صورت میگیرد ؛ در گروه  B سریلانکا , افغانستان و بنگلادش قرار گرفته و در گروه E تیم های پاکستان , هند و هنگ کنگ قرار دارند در این میان 2 تیم برتر هر گروه صعود کننده به مرحله بعدی است .

خرید پرچم تشریفات مسابقات 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *