اخبار, مقالات مفید

قدیمی ترین پرچم های جهان

قدیمی ترین پرچم های جهان

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”4811″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

قدیمی ترین پرچم های جهان

در هر کشوری وجود پرچم ها نشان دهنده هویت اصلیت , نژاد , سرزمین , دین و آیین و رشادت ها و فداکاری هایی است که مردم آن سرزمین برای دفاع از میهن خود به عمل آورده اند می باشد بدن شک هر سرزمینی پرچمی با نمادی معنادار و مخصوص به خود دارد که هویت ان کشور و ملت را بیان می کند  اکثر پرچم ها به مرور زمان و طی به کارآمدن دولت های مختلف دستخوش تغییرانی شده اند و شاید تعداد کمی از پرچم ها باشد که با گذشت سال ها از مدت استفاده هنوز هم توانسته اند شکل و طراحی اولیه خود را حفظ نمایند این پرچم ها قدیمی ترین پرچم های جهان شمرده می شوند . نما پرچم تولید کننده پرچم های تبلیغاتی با بهترین قمیت پرچم ها در خدمت شماست . همراه ما باشید با :

  • قدیمی ترین پرچم های جهان
  • قدیمی ترین پرچم ایران کدام است ؟

نمونه پرچم های اهتزاز تولید شده

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator border_width=”2″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

قدیمی ترین پرچم های جهان

قدیمی ترین پرچم های جهان به ترتیب دانمارک , اتریش , لتونی , آلبانی , سوئیس , سوئد , هلند , ژاپن , روسیه . اسپانیا هستند در ادامه به 3 مورد از قدیمی ترین پرچم ها اشاره می کنیم .

پرچم کشور دانمارک

از قدیمی ترین پرچم های جهان پرچم کشور دانمارک باشد این پرچم مستطیلی قرمز رنگ بوده که صلیبی سفید رنگ بر رو ان نقش بسته است این پرچم طبق افسانه ها هنگام جنگ پادشاه دانمارک با ارتش استونی از آسمان بر زمین نازل شده است  و پادشاه را که در تنگنای بدی قرار داشت نجات داد و باعث فرار ارتش استونی گردید  پرچم دانمارک در سال 1219 مورد استفاده قرار گرفت  و در سال 1625 میلادی به عنوان پرچم ملی این کشور به رسمیت شناخته شد .

پرچم کشور اتریش

پرچم کشور اتریش از قدیمی ترین پرچم های جهان  پس از پرچم دانمارک  محسوب می شود و شباهت زیادی به پرچم دانمارک دارد با این تفاوت که به جای صلیب از سه نوار افقی قرمز , سفید و قرمز تشکیل شده است که داستانی شنیدنی دارد گفته می شود دوک لئوپولد پنجم در جنگی تمام بدنش زخمی شد وقتی او را بیرون برده و کمربندش را باز کردند دیدند که قسمت زیر کمربند سفید و بدون آسیب است این پرچم در سال 1230 مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1918 به رسمیت شناخته شد .

پرچم کشور لتونی

پرچم کشور لتونی نیز شباهت زیادی به پرچم دانمارک دارد این نوع تشکیل شده از سه نوار جگری و سفید است که نوار سفید پهنای کمی داشته و در مرکز قرار دارد این پرچم نیز قدمی دیرینه دارد اولین سال استفاده از آن 1279 میلادی بود  و در 27 فوریه سال 1990 میلادی به عنوان پرچم غیر نظامی و پرچم استان این کشور شناخته شد .

قدیمی ترین پرچم ایران کدام است ؟

ایران نیز به نوبه خود قدیمی ترین پرچم را دارا می باشد پرچمی که در طول دوره های مختلف با روی کار امدن حکومت های گوناگون دستخوش تغییرات بسیاری گشته است قدیمی ترین پرچم ایران درفش شهباز بوده که در آن شهبازی با بالهای گشوده و قرص خورشید بر پشت ان نقش بسته بود فرترکه های پارسه درفش کاویانی را برای خود بر می گزینند با دلایلی که تاریخ شناس سوئدی ( استیک ویکاندر) می آورد درفش کاویانی در دوره اشکانیان پرچم ایران بوده است .در گورستانی در شهداد استان کرمان در سال 1350 کاوش هایی صورت گرفت درفش مفرغی پیدا شد که به درفش شهداد معروف است .

بزرگترین پرچم های جهان کدامند

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *