مقالات مفید

وضع محدودیت های کرونایی جدید از شنبه / ماسک بزنید

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5622″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

وضع محدودیت های کرونایی جدید از شنبه / تعطیلی دو هفته ای  / ماسک بزنید

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از اوضاع محدودیت های کرونایی جدید از فردا خبر داده , اما آنطور که به نظر می رسد این محدودیت ها جزئیات جدیدی ندارد و نه ستاد ملی مقابله با کرونا برای این مدت تعطیلی تصمیمی گرفته بنابراین محدودیت های جدید چه می باشد .

بر اساس برخی سایت های خبر گذاری در پی بیانات علیرضا رئیسی , امروز جلسه تخصصی ستاد مبارزه با کرونا ویروس با حضور رئیس جمهور تشکیل گردیده و ممانعت های کرونایی از روز شنبه 23 مرداد ماه شدت می گیرد اما محدودیت ها شامل چیست ؟

رئیسی در این باب گفته یکی از این محدودیت ها کاهش تردد در سراسر کشور می باشد البته این امر نیازمد توجیه و اقناع سازی می باشد .

مورد دوم رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور برگزاری مراسمات محرم می باشد , طبق این تصمیمات بر گزاری مراسمات محرم در فضای بسته و دسته روی ها ممنوع بوده اما هیئت ها همچنان می توانند در فضای باز به عزاداری بپردازند .

به گفته این مقام مسئول قرار است که محدودیت های دیگری نیز صورت گیرد که شامل محدودیت در حوزه تردد , فعالیت و امور کسب و کار ها , وضعیت کار اداره های دولتی و آموزشی به گفته این وی این محدودیت ها روز یک شنبه تعیین می شود .

اظهارات صورت گرفته در رابطه با محدودیت از 23 مرداد ماه در حالی شکل می گیرد که وزیر بهداشت سعید نمکی هفته پیش در نامه ای به مقام معظم رهبری  علی خامنه ای خاستار تعطیلی دو هفته ای کشور شده و گفته بود برای اینکه این تعطیلی نتیجه بخش باشد نیروهای انتظامی نیز باید وارد عمل شوند .

پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای به ستاد ملی مقابله با کرونا ارجاع  اما با آن موافقت نشد این پیشنهاد طی دو روز قبل مجددا از سوی فرمانده عملیات مدیریت کرونا در پایتخت عنوان گردید .

علیرضا زالی در رابطه با اعمال محدودیت های کرونایی جدید پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای کشور را عنوان کرده و گفته بود تنها راه مهار کرونا و کاهش آمار فوتی ها در کشور تعطیلی کامل ( لاک داون ) کشور است به گفته وی باید تعطیلی دو هفته ای را جدی گرفت اما این تعطیلی می بایستی که تنها تصمیم یک وزارت خانه یا دستگاه نبوده و تصمیم حاکمیت باشد .

همچنی باید گفت مسأله مطرح کردن لاک داون اولین بار علیرضا زالی نیست , پس از تعطیلات نوروز هنگامی که محدودیت کرونایی عنوان شد وی اعلام کرد محدودیت های کرونایی قابل رضایت نبوده و باید که شهر را به معنای واقعی و به طور کامل تعطیل نماییم  پیشنهاد او  لاکداون ( اعمال محدودیت های سختگیرانه ) شهر بود .

اما هم اکنون که نه  خبری از تعطیلی کرونایی و نه وضع دیگر قوانین است حدودا 3 الی 4 مرتبه محدودیت های کرونایی از نخست امسال تا کنون وضع شده است که بیشتر شامل مراکز آموزشی , فرهنگی و تفریحی می باشد اما بر عکس سال پیش نه مشاغل و اصناف و نه مردم این روند را جدی میگیرند .

به عبارتی محدودیت های وضع شده روند تردد مردم و فعالیت اصناف مانند روز های معمولی است .

به گفته مردم از طریق این محدودیت ها راهی به پیش نرفته و تنها راه تسریع در عمل واکسیناسیون می باشد اما نکته قابل توجه دیگر با توجه به مطرح شدن تعطیلی کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نموده که هیئت های عزاداری می توانند دایر باشند .

توصیه های کرونایی برای ایام محرم

نوع جهش یافته کرونا که دلتا نام دارد که سرعت ابتلای بسیار بالایی دارد در حال حاضر وضعیت فعلی کشور بدترین وضع ممکن را نسبت به سال های گذشته دارد از سویی طولانی شدن این بیماری نیز موجب کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطوح مختلف جامعه شده است مراسمات در فضای باز با رعایت فاصله صورت گیرد با توجه به اهمیت فوق العاده این موضوع  افراد شرکت کننده در این مراسم حتما باید از ماسک استفاده نمایند به ویژه که ماسک های جدید پارچه ای با رنگ مشکی و با طرح ها و نوشته های ویژه محرم به بازار آمده است .

چاپ ماسک مذهبی ویژه محرم

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *