پرچم کشورها

پرچم کشور اندونزی

پرچم کشور اندونزی
پرچم کشور اندونزی

 

پرچم کشور اندونزی

اندونزی یا جمهوری اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی و شمال اقیانوسیه قرار گرفته است این کشور در مجمع الجزایر مالایی بین آسیا و اقیانوسیه قرار دارد ؛ زبان رسمی مردم این کشور اندونزیایی بوده اما به زبان های مختلف گویش می کنند , واحد پول روپیه , 90 در صد جمعیت آن را مسمانان تشکیل داده و نیز  پایتخت این کشور  جاکارتاست ؛ مساحت اندونزی 1905000 کیلومتر مربع است ؛ پرچم کشور اندونزی برای نخستین بار در 17 اوت 1945 به عنوان پرچم ملی و نشان ملی به رسمیت شناخته شد این پرچم دارای تناسب 2:3 بوده و متشکل از دو نوار افقی قرمز و سفید است . شرکت نما پرچم با خدمات چاپ پرچم تشریفات ، رومیزی ، ساحلی و…. انواع پرچم ها در خدمت شماست . برای دریافت خدمات با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • پرچم کشور اندونزی و معنی آن
  • تاریخچه پرچم اندونزی
  • تفاوت پرچم اندونزی و پرچم موناکو
  • مشخصات خرید پرچم اندونزی
  • حقایقی که شاید راجع به به پرچم اندونزی ندانید

چاپ پرچم با طرح دلخواه مشتری 

پرچم کشور اندونزی و معنی آن

پرچم کشور اندونزی برای نخستین بار در 17 اوت 1945 به عنوان پرچم و نشان ملی این کشور به رسمیت شناخته شد این پرچم دارای تناسب 2:3 بوده و متشکل از دو نوار افقی مستطیل شکل به رنگقرمز در بالا و سفید در پایین است ارتفاع نوار سفید رنگ کمی بزرگ تر از نوار قرمز رنگ است ؛ در رابطه با معانی این نوار ها نظرات مختلفی وجود دارد برخی بر این باورند که رنگ قرمز نشانه شجاعت و بی باکی مردم این سرزمین و رنگ سفید به مفهوم پاکی مردم آن است ؛ عده ای دیگر معتقد اند که این رنگ ها نماینده انسان می باشند بدین صورت که رنگ سفید به مفهوم روح و رنگ قرمز نمایانگر جسم انسان است ؛ همانطور که گفته شد نظرات مختلفی در رابطه با معانی این رنگ ها وجود دارد به هر حال این دو رنگ جزء رنگ های سمبولیک این کشور بوده و در جشن ها و مراسمات مختلف این کشور بسیار مورد استفاده است .

تاریخچه پرچم اندونزی

در قرن چهارم میلادی پرچم کشور اندونزی متشکل از سه نوار عمودی مشکی , قرمز و زرد بود در آن زمان پادشاه پاگارویانگ در آن کشور حکومت می کرد ؛ از سال 1800 میلادی کنترل این کشور به دست کمپانی شرقی هلند افتاد و طرح پرچم اندونزی نیز متغیر شد و نوارهای افقی قرمز , سفید و آبی جایگزین رنگ های قبلی شد در سال های 1942 تا 1945 میلادی کنترل اندونزی به دست ژاپن افتاد بنابراین در این کشور پرچم ژاپن برافراشته شد و در سال 1945 پرچم کنونی به عنوان پرچم ملی این کشور به رسمیت شناخته شد .

تفاوت پرچم اندونزی و پرچم موناکو

پرچم اندونزی  از لحاظ رنگ بندی شباهت زیادی به پرچم موناکو داردبا این تفاوت که پرچم اندونزی دراز تر بوده پرچم اندونزی 2:3  پرچم موناکو 4:5 است .

مشخصات خرید پرچم اندونزی

پرچم کشور اندونزی در انواع رومیزی , تشریفات و اهتزاز تولید و به چاپ می رسد ابعاد پرچم رومیزی 30*20 سانتی متر بوده , ابعاد پرچم تشریفات یا پرچم ایستاده 150*90 سانتی متر و ابعاد پرچم اهتزاز اندونزی 150*90 و 120*70 سانتی متر می باشد .

حقایقی که شاید راجع به پرچم اندونزی ندانید

  • به یاد قربانیان زلزله و سونامی سال 2004 در 26 دسامبر به حالت نیمه بر افراشته به اهتزاز در می آید .
  • در روزهای خاص مانند روز ملی آموزش و روز قهرمانان باید توسط شهروندان این کشور برافراشته شود
  • علاوه بر ساختمان های اداری و خصوصی می بایستی روزانه در گورستان ملی قهرمانان برافراشته شود
  • در شرایط خاص این پرچم علاوه بر برافراشته شدن در زمان بین طلوع و غروب آفتاب هنگام شب نیز به اهتزاز می آید .
  • به اهتزاز در آمدن پرچم به مدت سه روز پس از کشته شدن رهبران دولت
  • استفاده از آن دیگر روزهای عزاداری

طرح های جدید پرچم تشریفات

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *